zaterdag 28 december 2013

"400 brieven van mijn moeder"Joseph Oubelkas




Een zeeer indrukwekkend boek om te lezen!Daar kunnen we met zijn allen nog veel van leren denk ik dan....zo positief blijven in zo'n uitzichtsloze situatie en dat dan ook nog eens geheel ten onrechte,nou als ik al slecht ergens tegen kan is het wel tegen onrecht,geloof niet dat ik dit zou kunnen...
Je zal maar 24 jaar zijn,je altijd keurig netjes hebben gedragen,je leven helemaal top op de rit hebben en dan van de ene op de andere dag ten onrechte in een Marokkaanse gevangenis belanden!
Het overkwam Joseph Oubelkas uit het Brabantse Raamsdonkveer...



Werkelijk ongelooflijk hoe hij dit heeft kunnen overleven,want overleven is het daar wel degelijk...


en dat de Marokkaanse gevangenissen geen 5 sterren hotels zijn t.o.v hier wisten we wel,maar dat het er zo erbarmelijk en corrupt aan toe gaat?!?!?
Het zal jou of je kind maar overkomen....

Diep respect zoals Joseph het vol heeft weten te houden,mede dankzij alle liefde van zijn moeder die hem er telkens weer bovenop wist te helpen met haar brieven,e.d en al zijn andere vrienden,maar ook voor Joseph zelf die de wilskracht had om van deze hel het beste zien te maken tot zijn vrijlating  4 1/2 jaar later,al was het nog zo zwaar!




Onbegrijpelijk ook dat ondanks alle acties vanuit Nederland en de Nederlandse regering hier totaal geen invloed op uit te oefenen viel,ik vraag me dan wel eens af hoe het zou zijn als" het omgekeerde het geval was geweest"in ons vaak te tolerante landje....

Inmiddels houdt hij lezingen en is hij sinds zijn vrijlating al vaak op tv geweest o.a bij Paul & Witteman,etc.,heeft hij in vele bladen gestaan.Dus wie weet heb je wel al ooit van hem gehoord of gezien,of ken je dit verhaal al.

Ik wens hem heel veel succes in zijn leven zonder nog enige vorm van tegenslagen,want hij heeft het naar mijn weten meer dan verdient!En zijn boek "400 brieven van mijn moeder"is dan ook zeer zeker een aanrader om te lezen.


6 opmerkingen:

  1. Hoi Angeline, bedankt voor deze aanrader, ga hem zeker lezen. Een uurtje geleden heb ik een andere aanrader van jou uitgelezen "Getuige" van Lars Kepler en die was echt erg goed. Ik ben van plan hun andere boeken ook te lezen, dus bedankt voor je tips...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh de boeken van Lars Kepler moet je als het mogelijk is echt in de volgorde lezen dat ze uitgekomen zijn,aangezien er ondanks dat ieder boek zijn eigen verhaal heeft op de achtergrond in elk boek een verhaal meeloopt van Joona Linna en anders snap je dat weer niet en op het laatst hebben de verhalen daar ook weer mee te maken.Deel 1 is Hypnose. 2. Contract. 3. Getuige en deel 4 Slaap,er komt weer een 5de deel aan heb ik vernomen,maar wanneer?!?!

      Verwijderen
  2. Die wil ik dus hebben, dank voor je tip zat even na Isa en Simone van der Vught (morgen ben ik weer thuis) in een boekendip....dan is geen enkel boek meer interessant :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tip, klinkt inderdaad als een indrukwekkend verhaal. Jeetje, die foto spreekt boekdelen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had hier helemaal nog nooit van gehoord... onbegrijpelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn nichtje van 24 heeft ook een lezing van Joseph mee gemaakt en was zoooo onder de indruk.
    Dank je wel dat ik het nu via jouw filmpje heb mogen bekijken.
    Indrukwekkend krachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!