zondag 11 mei 2014

"Pasta avond"voor onze vrienden..incl. heerlijke recepten!


Tja zelfs onze 'Buffy'moest er aan geloven... ;-)
Gisteravond hadden wij een pasta avond georganiseerd voor onze vrienden en hoewel koken voor mij geen enkel probleem is en ik het graag doe en ook genoeg lekkere recepten heb was het toch even spannend om het hoofdgerecht,3 verschillende pasta's tegelijk klaar te maken en op te kunnen dienen.

Even our dog had to die... ;-)
Yesterday evening we had a pasta evening for our friends and while cooking is not a problem to me it was a bit exciting to make three different pasta dishes on the same time served on the same time.



Maar een goede voorbereiding is het halve werk :-)

But a good preparation is half the battle :-)


Ik maakte deze heerlijke Italiaanse boeren tomatensoep
Zo simpel en ooh zo lekker!

I made an Italian farmers tomatosoup...(sorry I haven't got an english recipe)


geserveerd met verschillende soorten stokbrood,aioli,pesto boter

served with baguette,aioli,pesto butter


Als hoofdgerecht 3 verschillende pasta's en daarnaast had ik ook een salade gemaakt voor erbij op tafel te zetten...

As main course 3 different pasta dishes and a salade 

"Fusilli met worst voor echte kerels"a la Jamie Oliver (eng/dutch recipe)


"Vegetarische tagliatelle" (deze Merluzzo Estate is heerlijk zoals het hier als kompleet recept vermeld staat...echter had ik nu alleen de pasta gemaakt...deze is zooo lekker)


Tja en als kers op deze Italiaanse taart...

and as icing on this 'Italian'cake...




"Limoncello Semifreddo"...om je vingers bij op te eten!
Geserveerd met een bolletje vanille ijs en een toefje slagroom.

"Limoncello Semifreddo"...to die for eating!
Served with vanille icecream and whipped cream.


Mijn geknutselde sfeerlichtjes stonden zo gezellig,ook de rozen in het olijfolie blik...

My DIY tealights were so cozy,even as the roses in the olive oil thin....


en de gardes...(gezien op Pinterest)

and the beaters...(sawn on Pinterest)


Al zal ik deze laatste nooit of te nimmer meer gebruiken!
En raad ik een ieder die dit leuk lijkt ook eens te doen ten zeerste af!!!
Niet dat dit aan het idee/of constructie lag,maar 1 van de 3 theelichtjes vatte op een hele rare manier vlam laat op de avond,ofwel leek het alsof de cup in brand stond...uitblazen leverde een soort van steekvlam op en ging dus niet,de handgrepen waren loei heet natuurlijk.Dus na vele pogingen werd snel het touw doorgesneden en ermee naar buiten gelopen om er zand overheen te gooien.

Moet er niet aan denken dat iemand zich had verbrand of dat we brand hadden gekregen.Een van mijn vriendinnen vroeg of de theelichtjes van de Action af kwamen(ja dus)en zei dat zij ze daar niet meer kocht daar ze al enkele keren had meegemaakt dat de onderkant van het cupje eraf viel terwijl de kaars aan was...met als resultaat een theelicht vol kaarsvet.


I will never use the beaters again,because of the danger of fire or someone who can burn himself...one of the tealight cups wasn't okay,don't ask me why...looked like the aluminum cup got fire and when we tried to blow it out it gave a blowpipe flame!
It wasn't this constructions fault but because of this one cup...
So when you think that will be nice to use also some time I say don't use it!
A candle is nice,but nothing beats the safety of these!


Deze cup was ook duidelijk iets niet mee in orde,dus als mijn voorraadje op is haal ik ze daar ook niet meer...een kaarsje aan is gezellig maar niets boven de veiligheid hiervan!



Basilicum in pot,Amarula likeur,Limoncello,'theeboeketje',lekkere biertjes voor hubbie,vosje...allemaal voor ons als dank...wat een verwennerij!
En zien je jullie deze...


herken je hem nog van hier?staande tussen de 'schatten'van mijn vriendin van ons rommelmarkt bezoekje op 2de Paasdag.
Nou die had ze dus toen al voor mij gekocht stiekem om gisteravond als kadootje mee te nemen...
zo lief!♥
Helaas konden 5 personen niet aanwezig zijn omdat ze al iets anders gepland hadden staan,maar het was een zeer smakelijke en geslaagde avond tot in de late..of eerder vroeger uurtjes...04:00 en mijn hobbyzolder was nu voor 1 nacht een B&B voor vrienden die bleven slapen.


Heyyy met twee love swans op bed! ;-)
Kon het gewoon niet laten


We've got some nice presents from our friends because of this evening we organised for them..
so sweet!♥



20 opmerkingen:

  1. Zo, even m'n toetsenbord afvegen, heb even flink zitten kwijlen........... Goed dat je het aangeeft, want Men, wat zien ze erg gaaf uit, die gardes! Een collega is met haar partner op vakantie ernstig verbrand, het flamberen ging niet goed. Ahum, spiritus bijvullen gaf een steekvlam.. Van mij hoeft vuur aan tafel dus niet meer. Eng! Maar..... prachtig hoor en alles ziet er helemaal af en helemaal lekker uit. En leuk, die cadeautjes!! Leuk, om zo te kunnen nagenieten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zag er inderdaad als een geslaagde avond uit. Heerlijke pasta's en veel gezelligheid.
    Jammer van die waxinelichtjes zag er leuk uit in die gardes. Maar zoals je zegt veiligheid voor alles.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke avond, mmm ziet er allemaal lekker uit, vooral het toetje. Wat leuk die twee zwanen *smelt*. Liefs Chantal.
    Ps: ik heb altijd de theelichtjes van de Hema deze zijn van goede kwaliteit. X fijne avond nog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk allemaal zeg op de kaarsjes na dan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er allemaal even gezellig uit.
    Wat je daar hebt geserveerd, komt ZO uit een Italiaans restaurant.
    Ik kan me voorstellen dat daar gigantisch veel voorbereiding aan vooraf is gegaan. Niet te moe?

    En je hobbykamer heb je echt heel mooi als B&B omgetoverd. Wat een mooie geste die lovebirds!

    Je waxlichtjesverhaal is helemaal à la Angeline, ik zie het heel levendig voor me.
    Gelukkig goed afgelopen!

    Mooi vosjes,

    Fijne week volgende week

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O! Wat een heerlijke blog! Om van te smullen. Nog wat spanning en sensatie.... Gelukkig is het goed afgelopen en is het eind goed, al goed!

    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke blog! Het ziet er allemaal heel gesellie en smaakvol uit!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha! Het is je gelukt! 7.30 uur en ik heb al zin in pasta! :-)))
    Wat een akelig verhaal van die theelichtjes... Misschien een keer een bbq houden en heel de tuin vol zetten. Ben je er in 1 avondje vanaf...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Perfect!
    Tot in de puntjes verzorgd.
    Wauw dat jij dat allemaal kan, mijn complimenten.
    Alle foto's uitgebreid bekeken, mooi sfeervol huis.
    Warme kleuren.
    Hihi wat een leuke ouderwetse cactus heb je staan.
    Ben ook fan van Jamie...smul, smul.
    Ben nieuwsgierig geworden naar de tagliatelle.
    Bedankt voor het recept.
    Geniet lekker na, en zorg goed voor jezelf deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha ha...ja die cactus! Je wil niet weten hoe vaak ik die al in de groenbak heb willen gooien! Maar nee de man des huizes wil hem niet weg hebben ha ha helaas.... ;-)

      Verwijderen
  10. Wat ontzettend sfeervol Angeline! Top gedaan! De rozen in het blik, wat een leuk idee! Het eten ziet er ook allemaal heerlijk uit, dat was vast en zeker smullen!

    Fijne week! Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk heb je erin gestoken en allemaal even mooi! Wel spannend met dat theelichtje, ik ben blij dat alles goed afgelopen is. Maar vooral omdat de avond zo goed geslaagd is, super!! En wat leuk daar in je woonkamer, het rekje waar je vanalles kan aanhangen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw dat ziet er supergezellig uit en die recepten erbij, dat vosje liefffffff,

    groetjes mingle mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar Angeline, hoe geweldig heb jij je gasten wel niet ontvangen!!!! Super. Dankjewel voor de recepten en de ideetjes.
    Goed dat je dat zegt van die theelichtjes... ik bekeek eerst de foto's voor ik je post las en ik dacht "whow hoe leuk, dat moet ik onthouden!" Niet dus... jammer wel! Het was supergezellig en lekker! Dat zie je gewoon op de foto's.
    En amaai de gasten die bleven logeren! Die waren wel helemaal "met hun gat in de boter gevallen"!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kunnen wij ook niet eens zo'n B&B boeken ?? Mét ontbijt én diner natuurlijk.....??

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jee, wat heb jij enorm je best gedaan! Het ziet er geweldig uit, tot de slaapplaats aan toe!
    Ik heb nog niet echt problemen met die theelichtjes gehad, maar ik denk dat ik ze toch niet meer zo snel daar zal kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goede gastvrouw ben jij zeg! Zelfs handdoekzwaantjes op bed. Dat zie je alleen in sjieke hotels toch? Ik heb vandaag ook een recept op mijn blog. Van een linzensalade die ik ga maken. Lang niet zo professioneel als jouw recepten hoor. Ik ben niet zo'n keukenprinses, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het'oogt'en 'klinkt' misschien allemaal heel interressant en spannend deze recepten,maar elk recept op zich hier is ook heel erg simpel hoor en stelt echt niets voor,daar hoef je geen keukenprinsesje voor te zijn om ze te kunnen maken ;-)....bovendien zijn vaak die simpele gerechten het lekkerste,zonder al te veel moeilijk 'gedoe'en liflafjes! ;-)Ga eens even vast kijken naar jou linzensalade!

      grtzzz

      Verwijderen
  17. Hmmm dat ziet er op en top uit, een echt pastabuffet! Ben jaloers op mensen die goed kunnen koken :-) Het vosje is enig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, die foto van de hond met dat bord pasta op z'n koppie... Geweldig leuk! Wat heb jij er een feestelijk geheel van gemaakt zeg, het ziet er echt toppie uit. En alleen het idee van zo'n gezellig vriendenavondje is al leuk, laat staan de uitwerking... :) wel balen van dat kaarsje zeg! Ben blij voor jullie dat het gelukkig nog goed is afgelopen.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!