maandag 28 juli 2014

Heel veel Hortensia... :-) Lots of Hydrangea...:-)


Vorig jaar te ver terug gesnoeid en geen bloemen,dit jaar gewoon zijn gang laten gaan en dubbel en dwars beloond daarvoor.

Dus greep ik wederom mijn kans ondanks dat er al 2 volle manden in staan te drogen nog her en der wat onopvallend weg te knippen voor te drogen,komt vast van pas een keer en dan kan het maar voorhanden zijn ;-)

Je kan de hortensia bloemen goed in laten drogen door ze in een klein laagje met water te zetten als de bloemen zo ver zijn dat ze van kleur gaan veranderen,daarvoor heeft het totaal geen zin,gaat het slap hangen na 2 dagen en kun je het weggooien....

We trimmed the hydrangea too far back last year so we haven't got any flowers then,but we got them back double this year for doing nothing on the hydangea!Time to cut some to dry in a small amount of water(only when the flowers changes from colors otherwise it won't work)


Terwijl een groot deel van Nederland hun straten blank hebben staan of de boel droog aan het dweilen zijn in huis valt hier zo rond 19:00 een flauwe drup na wat gerommel in de lucht,daarna weer een heldere lucht.
We komen er hier altijd goed mee weg en de temperatuur was vandaag zeer aangenaam!

While many streets in the Netherlands were under water their was only a few drops falling down at 19:00 over here


Dat was elders in het land wel anders zag ik her en der op FB!
Zoals hierboven...
Geweldige foto vond ik dit,dat is nou nog eens "van de nood een deugd maken"!

So I saw this funny picture on FB and that's really what's called 
"make a virtue of necessity"


Laat het als er hier nog wat mocht vallen dat vanavond laat of vannacht maar doen...slaapt heerlijk!
Zo en dan nu lekker op de bank na een dagje in huis 'ploeteren' & strandtassen pimpen(die show ik morgen)met het spannende boek van Elizabeth George....

I hope there will be some rain tonight always nice when you are going to sleep.
Gonna read my book of Elizabeth George on the sofa now...

fijne avond!
have a nice evening!





9 opmerkingen:

  1. Goede tip van de hortensia's, wij hebben er ook heel wat in de tuin! Hier hebben we zelfs geen druppel gehad, al zag de lucht er heel raar uit.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier in Heerlen en volgens mij ook in Maastricht waar we 's morgens waren nergens last van gehad. Pff die foto's die bij sommigen op facebook kwamen daar werd je niet blij van, die straten die blank stonden en ook vaak binnen in huis.
    Mooi hoor wat je gaat doen met de hortensia's, dit jaar had ik ook weer eens meer bloemen terwijl ik ze eigenlijk nooit snoei ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig he die hortensia's!!! ❤️

    Hier gisteren wel flink wat regen gehad maar gelukkig geen overstromingen of schade!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi he ingedroogde hortensia's! De foto is ook zo mooi!! Hier gelukkig ook niet veel regenoverlast gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit jaar zijn m'n hortensia's al heel vroeg hun kleur verloren. Ik wijt het aan de zon... Elk jaar droog ik een aantal bollen, maar jouw tips ga ik hierbij ook opvolgen...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier in Friesland ook heel mooie dagen! Prachtig, hé, die hortensia's.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor de tip! Mooie foto trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi de gekleurde Hortensia's! Laatst was ik bij de Tuinen van Appeltern en daar vertelde iemand dat dit ook wel een heel goed Hortensia jaar is omdat het nauwelijks gevroren heeft. Daar stonden ze echt rijen dik ik volle bloei, een prachtig gezicht.
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!