vrijdag 20 mei 2016

Oude Bols likeurfles met bruidspaartje..iemand enig idee?!?!


Woensdag kwam ik onverwachts bij "Matenloos" terecht.Een vintage & curiosa winkeltje in Eindhoven op de Geldropseweg.Ze verkopen echt leuke oude spulletjes en vintage kleding.


Jammer genoeg gaan ze half Juli sluiten doordat ze het niet bol kunnen werken zoals zo vele van dit soort leuke winkeltjes die het toch uiteindelijk vaak allemaal niet redden vanwege de belachelijk hoge huurkosten.


Ik liep tegen deze fles aan en was gelijk verkocht!!!♥
Vond hem zo fascinerend en sprookjesachtig mooi...
Kijk zelf maar waarom!




Het gaat mij niet om hoe oud iets is of wat de waarde ervan is,ik vind het mooi of niet en al is iets n miljoen waard en ik vind het lelijk dan kan ik het echt niet om zijn waarde ineens wel mooi vinden maar ik was toch wel benieuwd naar het verhaal achter deze fles!

De verkoopster van de zaak zei dat t n oude Bols likeurfles was en al van voor de oorlog...Google leverde me dergelijke flessen op met alleen n ballerina erin tekoop aangeboden voor 150,- of bieden vanaf 100,- en 1 voor 25,- dat schilt nogal...maar deze lijken n nieuwer bodem te hebben van de speeldoos(kunststof)

Ik ben benieuwd of iemand van jullie misschien iets meer hierover kan vertellen?Heb wel ook naar Bols gemaild met de vraag of ze mij wat meer over deze uitgave van hun van destijds kunnen vertellen of in welk jaartal deze uitgegeven werd of ik antwoord krijg is afwachten




Over dit exemplaar met n bruidspaar krijg ik niets gevonden op internet,ook lijkt bij mij de onderkant vele malen ouder dan de ballerina versie met hun kunststof bodem die hier van hout is net zoals de dop

Ik ben benieuwd...Floortje wist me te vertellen dat er de bruidstranen likeur in moet hebben gezeten...n heldere likeur met gouden snippers erin.





Bovenstaand zijn foto's van de Ballerina zoals aangeboden nu op Marktplaats








1 opmerking:

  1. Ik zal links en rechts eens navraag doen. Zó bijzonder!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!