donderdag 12 september 2013

Lege wijnflessen en canvasdoekjes opgeleukt!


Al eens eerder had ik een wijnfles een andere 'look'gegeven zoals je hier ziet,maar inmiddels waren er weer 2 van die mooie 'blauwe'flessen leeg van de Lindenman wijn en ook die schreeuwde om een andere 'look' in mijn hoofd,ha,ha...

Zoals de gehele zolderkamer schreeuwt om creaties van alle spulletjes die daar netjes opgeborgen liggen,al heel lang wachtend tot het creeren van dat ene idee waar het voor aangeschaft was!Om nog maar niet van al die patronen en opgeslagen "Pinterest ideetjes"te spreken.

Hebben jullie dat nou ook ooit?!?!?Dat je zelf ooit bijna 'gek'word van alles wat er in je hoofd borrelt wat je wil gaan maken?!?!...Ik wil ook bijna alles bewaren omdat ik daar wel wat in zie om er weer mee te maken,maar ja....ik zal ook moeten waken dat de zolderkamer die nu mijn hobbykamer is niet weer dichtgroeit.Dus werkte we maar alvast wat weg zoals ook deze canvasdoekjes...


Verschillende lettersoorten verzameld van kringloop centra's


3 nestjes met eieren lagen er nog,dus een rondje uit het canvasdoek gesneden met een stanleymesje zodat ze een beetje in het doek wegvielen(vastgelijmd met een lijmpistool)



Langzaam aan wil ik wat spulletjes gaan maken voor eens een keer op een marktje te staan....ja en dan moet je natuurlijk wel wat op je kraam hebben.

Probleem is echter dat ik alles zelf ook zo leuk vind en er dan moeilijk afstand van kan doen,ha,ha...maar goed dat wij geen joekel van een huis hebben! ;-)



Ja en deze schoot me spontaan te binnen,alleen twijfelde ik al even om de tekst.....wel of niet checken op internet?!?!
Maar Sandra van Beautiful Boardwalk hielp me heel bescheiden een handje om via een pb-tje op mijn FB het foutje wat ik even niet zag te melden!Daar was ik dus wel blij om...dankjewel Sandra!
Nog snel voor mijn werk de T losgesneden en er de O tussen geplaatst...morgen even vastlijmen maar dit wordt hem dan;



foto gemaakt met mijn mobiel


Op Pinterest zag ik eens hoe ze op glazen voorwerpen zich eerst met een lijmpistool hadden uitgeleefd alvorens dit glaswerk te gaan beschilderen en zo kwam ik op bovenstaande tekst en het hartje,daar overheen die heerlijk Annie Sloan verf en wat haakwerk et voila!

Ohhh ja en wat betreft die Annie Sloan verf....IDEAAL...maar wel even vernissen zou ik zeggen,evenals de kasten of wat je er ook mee schildert anders veeg je het met een vochtig doekje er zo weer af!

Manlief heeft vandaag het plafond op de voorzolder ook geschilderd met de kleur original/white linnen en gelukkig is daar ook nog van over,dus nog meer van die heerlijke verf voor creatieve doeleinden! ;-)


41 opmerkingen:

  1. Wat een leuke creaties Angeline. Je hebt gelijk een goed excuus om nog een flesje te kraken ;-)

    Die canvas schilderijtjes vind ik echt heel leuk verzonnen. Super leuk. Ik ken dat probleem dat je iets maakt met in je achterhoofd om eventueel te verkopen maar het toch ook weer zelf wilt houden.
    En dat andere probleem dat je zo veel leuks in je hoofd hebt dat je wel alles zou willen maken maar niet weet met wat te beginnen. Soms heb ik het gevoel dat mijn hoofd ontploft!

    Fijne creatieve dag,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg die flessen waar kan je die wijn kopen?(ik vind de kleur zo mooi)
    Ja inderdaad ik kan er soms niet van slapen omdat mijn hoofd borrelt hahawou dat ik meer tijd had voor
    al die patronen ik werk ze nu vaak weg in snailmail (als ze een beetje plat zijn tenminste)
    gr Diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wijn hebben ze bij AH onder andere in de link naar mijn vorige gepimpte wijnfles staat ook een afbeelding van de fles bij....

      Verwijderen
  3. Wat maak jij mooie dingen! Wat een creatieve ideeën. Je hebt me echt warm gemaakt om mijn eigen plekje thuis ook te gaan herinrichten. En dat plafond hebben wij ook en ik ben dat ook super beu. Jullie hebben het heel mooi geschilderd! Original White Linnen! Echt prachtig. Wil je ook vertellen van welk merk die kleur is? En hebben jullie eerst moeten schuren? Want daar zie ik wel een beetje tegen op.
    Ik ben helemaal fan van je NEST! Ik weet weeral wat kopen in de Action! ;) Dankjewel voor de super ideeën!
    Prettige dag nog!
    Onliemie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De verf is van Annie Sloan en ik heb hem besteld bij "Tussen Droom en Daad"(even Google) Het is krijtverf en ze hebben prachtige kleuren.Ik had de "Provence" besteld voor de commode te schilderen en daar gelijk een kleurenkaart van deze verf bij besteld.Ik heb de commode alleen even afgedaan met St. Marc in wat warm water met een microvezeldoekje om stof en vetvrij te maken,vervolgens als dit gedroogd is er overheen geschilderd,dekte gelijk...op advies van Dinah die er al een kast mee had geschilderd er toch vernis overheen gezet 2 lage zeer matte vernis (Polyvine)ook te bestellen bij hen,anders wrijf je de verf er met een nat doekje zo weer af en aangezien de meubels wel gebruikt gaan worden en het open en dicht schuiven van de lades,e.d...De verf is na 2 uur al droog!De vernis is na een 15 minuten al droog,tegen dat ik het laatste gedeelte had vernist kon ik weer vooraan beginnen met de commode en kast.Op het hele oude schrotenplafond zit dus de Annie Sloan "Original"(/White linnen),deze is met een brede kwast gewoon ook enkel aangebracht,mijn man ging dit 'rotkarwei'niet 2 keer doen,ha,ha.Ik vind het zo wel mooi,altijd alles beter als die lelijke oude rood/bruine schroten.Hier is geen vernislaag overheen gebracht...tja je 'gebruikt'een plafond toch niet zo als een kast,e.d.Wij hebben 2 1/2 blik nodig gehad van de original voor het gehele schuine plafond op de zolderkamer,de voorzolder het plafond EN de kast met raampjes 2x want die vond ik na 1 keer net of die in de grondverf stond...de tweede keer heb ik echter de verf erg verdunt met water en er zo een tweede laag overheen gezet.Ik heb van de 3 liter blikken nog een 1/2 liter original over om me heerlijk creatief mee uit te leven,ha,ha...want je kan deze verf werkelijk OVERAL opsmeren,zelfs op stoffen,kunststof,metaal!De Provence heb ik met 1 blik de commode en de plank geverfd en verder alle andere freubeldingen en daar heb ik nog een 1/2 liter van denk ik.Dus ook zuinig in gebruik.Nou ik hoop dat je nu voldoende weet en een beetje een idee hebt wat je met een bepaalde hoeveelheid ervan kan doen! ;-)

      Succes en ehhhh wel even showen he als het klaar is?!?!?

      groetjes
      Angeline

      Verwijderen
  4. Gossie, ik zou bijna wijn gaan drinken... Prachtige blauwe kleur!
    Misschien... lukt het om afstand te doen van je spulletjes als je gewoon heeeeel veel hebt kunnen maken op je knusse hobbyzolder?
    En dat geborrel? Heel herkenbaar. Maar zou je het anders willen? Ikke niet. Maar wel een beetje oppassen dat je jezelf niet voorbij rent. Af en toe even een stapje achteruit doen, koppie thee, genieten van het nu en.... Weer gaan borrelen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk die canvasdoeken! En de wijnflessen..alles eigenlijk wat jij maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De canvasdoekjes zijn schitterend gedaan Angeline!
    Het gekozen kleur en de nestjes, top.
    Die gaan verkopen als zoete broodjes!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er allemaal superleuk uit! Je kraam is zo leeg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi allemaal weer vooral je nest schilderijtjes! Ja je hoofd blijft soms borrelen, en zo verslavend maar ook ontspannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super goed plan van dat lijmpistool!
    En Annie zet ik in de xtra mat vernis
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke ideeën allemaal! Dat wordt een super leuke kraam. Als het goed is...
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige spullen heb je weer gemaakt, dat wordt vast en zeker een leuk kraam ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dat mooi gemaakt. ALs je nu een kleur pakt die niet bij je past is de verleiding niet zo groot om het allemaal zelf te willen houden. Maar ja dan vind je het vaak ook minder leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, ik herken het meteen ja; de duizenden ideeen en pinterest afbeeldingen die ik nog ooit zelf wil maken.. maar alles op zijn tijd :)
    Ik vind je creaties echt super!
    heel leuke flessen, mooi zo dat blauw zeg.
    En die canvas doekjes vind ik allemaal echt leuk.

    Liefs,
    www.twinklezcreations.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig leuk allemaal!
    Heel veel plezier met je nieuwe hobbykamer.
    En... mocht je eens op een markt gaan staan, hoor ik graag waar/wanneer dat is!
    Groetjes,
    Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja; ik wil ook wel op zo'n markt samen met jou staan !! Leuke dingen ervoor knutselen/haken etc. waar ik zelf toch niets mee kan/wil.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. BLAUW schoonheden ... das wat ik van je creaties vind moppie!!!!
    Ben dol op deze kleur blauw (en op de petroleum kleur)!!!
    Wat onwijs leuk bedacht en gemaakt!!! Het wordt een ware galerie daarboven op zolder!!!!!!!!!

    Ik denk, weet het wel zeker, dat als je op een markt gaat staan je het onwijs goed doet (mits je al die schoonheden kunt loslaten hihihihi)!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend leuk, ik ben fan van je schildersdoekjes!!!

    <3 liefs een mede crea-bea

    Ennuh dat van niet weg kunnen doen komt me bekend voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super Leuk! Wat ben je toch enorm creatief!groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent echt een super creabea hè ;-) Leuk gedaan allemaal!
    Ik denk dat een kraam gevuld met jouw handgemaakte spulletjes snel weer leeg is, maak maar een flinke voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk gedaan die schilderijen. En die flessen zijn ook leuk zo. En Annie Sloan kan je echt overal op smeren en het blijft zitten. laatst zag ik ook dat iemand zijn schoenen er mee gedaan had en stoelen van stof... Ja echt je blijft je verbazen over die toververf.
    Een marktje is een goed idee, kan je toch spullen blijven maken en maak je er ook nog iemand blij mee.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ken dat gevoel maar al te goed!! Ideeën te over. Pinterest en blogs van anderen bezoeken werken slecht mee aan het verminderen van mijn to-do lijst,ha, ha!
    Zo heb ik maanden geleden al canvas doeken gekocht bij de Action, evenals stof(markt)en flock-folie(via internet).Maar ja, tussendoor weer op Pinterest gesurfd en daar weer zoveel ideeën opgedaan die toch echt voorrang verdienen.... . Gevolg: Mijn hobbyhoek dijt steeds meer uit, kasten raken overvol en mijn hoofd:CHAOS, want waar te beginnen,whoeha!!!!!
    Het opleuken kun je goed aan je overlaten, wat ontzettend goed gelukt zeg!! En die kleur verf...prachtig!!
    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb een hele computer, pinterest , kaft en hoofd vol ! Ik begrijp je helemaaaal!
    En wat ben je goed bezig geweest seg:)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohja, ook hier borrelt het constant in mijn hoofd. Soms zoooo veel dat ik niet meer weet wat ik nu eerst wil gaan doen :-) Je kan je voorstellen hoe frustrerend het was heel de tijd dat ik moest werken en amper tijd voor een beetje hobby :-)
    Fijne dingen heb je gemaakt! Het zou in elk geval een heel leuk kraampje worden, nu nog kunnen loslaten al die spulletjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel erg mooi wat je nu gemaakt hebt!!! En ook hier heel herkenbaar, teveel ideeën, te weinig tijd. Als het ene nog niet af is, wil ik al aan het andere beginnen omdat mij alweer zo leuk lijkt.. Gevolg overal ligt wat en vriendlief wordt gek! haha!

    En nu heb je het wensenlijstje weer wat langer gemaakt... Met deze prachtige flessen!

    Groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Borrelen dat het bij mij doet!!!
    NOG erger dan de onstuitbare geisers van Ijsland!

    Heel creatief je canvasjes.
    Vooral de "too hot to handle" is goed bedacht.
    Spontaan schoot me bij die peper te binnen:
    "you spicy bugger!"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha,ha,ha....dankjewel voor je 'pittige'reactie Brigitte!Love it! :-)

      Verwijderen
    2. Als je er nog méér wil,
      roep je maar.

      Verwijderen
  26. Geweldig wat leuk,súper die doekjes...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohhhhhhh....wat mooi! Die flessen! Ben verliefd!
    Denk dat ik flessen ga sparen en dan maar eens zien wat we daar van gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super leuk allemaal weer en dat er van alles in je hoofd zit en alles wilt bewaren nou daar heb ik dus ook last van hahahahahaha mijn man wordt er helemaal gek van!!!
    Je canvasjes echt geweldig idee zeg super super leuk en mooie kleuren ook, mooi uitgezocht.
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. jaja die creativiteit iedereen kan er wel last van hebben. Ik droomde zelfs overlaats over wol en haaknaalden. Onbewust te veel creativiteit en te weinig tijd om ze om te zetten in daden? Ik weet het niet maar pinterest helpt ook niet he ^^ Too hot to handle geweldig die rode peper. Doet me spontaan denken aan mijn neef die dacht dat zo'n rode peper gewoon een paprika was en er een grote beet uit nam. Je kan het scenario daarna wel raden. :)
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  30. sehr schön-ich mag Deine Farbwahl-das ChiliBild ist einfach witzig! Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Cool, Cool, cool und witzig. Die Flaschen sind der Knaller.
    LG Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Thank you for linking up :-)
    But please don't forget the backlink to http://pamelopee.blogspot.de/ in your posts!
    Or just take my crealopee-button with you and link it up in your sidebar!
    Danke für's Verlinken! Denk aber bitte noch daran, den Backlink in deinen Posts einzufügen! Oder verlinke einfach meinen Button in deiner Sidebar!
    Liebe Grüße!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!