zondag 17 november 2013

"Getuige" Lars Kepler



Het lijkt alsof hun boeken(want de schrijver is n.l geen man maar een koppel wat samen het boek schrijft onder het pseudoniem Lars Kepler)alleen maar spannender en spannender worden...zo was deel 3 met maar liefst 603 pagina's op de e-reader ook zo weer uit!SPANNEND!!!Ik kan ze je ECHT aanraden....

Inmiddels ben ik bezig in het laatste boek van Lars Kepler,het valt niet mee om ze terzijde te leggen als je er eenmaal in bezig bent.



Getuige; 

De Birgittagården is een internaat voor jonge vrouwen met destructief gedrag. Op een donkere herfstnacht wordt een van de opgenomen meisjes vermoord in de separeerkamer van het internaat. Ze wordt met beide handen voor haar gezicht gevonden op het bed. Niemand heeft iets gezien en een van de meisjes is spoorloos verdwenen.
Inspecteur Joona Linna reist af naar de Birgittagården en bevindt zich al snel midden in de meest raadselachtige moordzaak waarop hij ooit is gestuit. Als hij op zoek gaat naar de oplossing, worden er verwoestende krachten in werking gezet.
Er zijn geen getuigen, maar kort na de gewelddadige moord begint een vrouw in Stockholm de tiplijn van de politie te bellen met informatie. Eerst vraagt ze geld voor haar inlichtingen, maar later verzoekt ze hen alleen maar te luisteren, steeds wanhopiger.

13 opmerkingen:

  1. Jaaaaaaaaaa, deze vond ik ook goed! Hypnose vond ik minder, daar kwam ik niet doorheen. Heb je de boeken van Mankell al gelezen? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh ik vond ze stuk voor stuk spannend en elk nieuw boek is weer spannender zelfs... nu in de laatste nieuwe bezig.Ja Henning Mankell heb ik ook wel eens gelezen,ook goed en Karin Fossum ook overigens ;-)

      Verwijderen
  2. Bedankt voor de tip. Ik kende deze nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal leuke en spannende boeken! Mankell vind ik ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de tip, voorstukje klinkt al super, ik heb het meteen opgeschreven want ik hou wel van een heerlijk spannend boek...fijne avond en lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ook ik heb het opgeschreven,lijkt me een goed boek...ben momenteel de boeken van Nora Roberts aan het verslinden ...inmiddels de 5e op rij ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat toevallig! Dat boek ben ik op dit moment aan het lezen! Heb Hypnose ook nog liggen. Heerlijk spanende boeken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. spannende... met dubbel n natuurlijk... snelheidsfoutje.. :S

      Verwijderen
    2. Het zijn aparte verhalen op zich,maar je moet de boeken wel in de volgorde lezen op dat ze uitgekomen zijn aangezien er op de achtergrond ook een persoonlijk verhaal meeloopt zo nu en dan over Joona Lina wil je dit kunnen begrijpen...boek 1 is dus Hypnose/2. Contract/3.Getuige en 4. Slaap.... ;-)

      Verwijderen
  7. Bedankt voor de tip! Ga het zeker opnemen. Niets zo fijn als met een spannend boek onder een susseke (dekentje) voor de houtkachel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb 'em net uit, heerlijk spannend! Alle drie de delen trouwens!
    Ken je de boeken van Camilla Lackberg? Die vind je vast ook mooi en spannend!
    Ik heb ze allemaal gelezen (zijn het leukst als je ze in de goede volgorde leest) en ze schrijft er gemiddeld 1 nieuwe per jaar :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit worden de volgende boeken die ik ga lezen....stonden al op mijn verlanglijstje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh Angelique je kan ze haast niet meer opzij leggen als je bezig bent ;-)

      Verwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!