dinsdag 14 april 2015

Dagje naar mooi Deventer...


Afgelopen zaterdag ging ik samen met een vriendin n dagje naar Deventer!
Ik vind dit Hanzestadje aan de Ijssel zo mooi en wilde er graag weer een keer heen...onze mannen waren toch een weekend met de vriendenclub op pad dus we hoefde nergens naar te kijken.


Last saturday I went to Deventer a Hanseatic town at the Ijssel with my friend!
Our husbands had a weekend of with friends...so we had the time on our own.



Helaas troffen we niet het weer wat we de dag ervoor en erna hadden,maar dat mocht de pret niet drukken en weerhield ons niet om thuis te blijven...
je weet het tenslotte maar nooit met die weersvoorspellingen hier. ;-)

We stopped the car to spot these storks on their nest in Wilp a little place in front of Deventer.The weather was not like the day before and the day after but that couldn't stop us to go.;-)

In Wilp moesten we even stoppen langs de weg om deze ooievaars op hun nest vast te leggen ondanks dat de smartphone bijna uit onze hand waaide ,ha,ha...
Wat is de natuur toch mooi!


Maar zo ook Deventer!
Alles met de smartphone vastgelegd deze keer aangezien ik al heel wat foto's van Deventer heb van de vorige keer.

Deventer is so beautiful...I took all the photos with my smartphone this time because I've got enough photos from the last time I visited this town


We begonnen met een bakkie koffie/thee en n heerlijk stukje huisgemaakte taart bij Cafe "Vrienden van Vroeger" waar we ene Heleen aantroffen die ietsje teveel gedronken had blijkbaar(LOL)
en zo te zien (onderstaande foto's zijn van internet)is ze het nooit meer te boven gekomen....

We started with a cup of coffe/tea at a little cafe where we met Heleen who had drunk too much wine (LOL)And it looks like she never got over it(photos below are from the internet)...



arme Heleen en dat van een paar wijntjes!

Poor Heleen!And all that because of a few glasses of wine!


We struinden heerlijk door de straatjes en een enkele regendrup mocht de pret niet drukken.
Er zitten zoveel leuke winkeltjes in Deventer!
Gewoon een genot om eens een kijkje in te nemen...

We walked trhough the lovely little streets with a few raindrups,but that didn't spoil our fun.
There are so many nice shops in Deventer.


Een toppertje vond ik wel "Tantilly" !
Hier hebben ze zoveel leuke en aparte woonaccesoires en kleding.
Je raakt niet uitgekeken.

I really loved to visit Tantilly!Really awesome this shop!



Wat denk je van zo'n leuke vilten vossen of schapenkop/vogeltje op een schijf hout met een haakje,redelijk groot ook nog voor slechts €10,95

Felted sheep/fox/bird on a piece of wood for only €10,95


Rokjes van Zand Amsterdam,kleurige jurkjes,kleurig tafelzeil,kussens,sjaals kaarten,sieraden...afijn..mocht je oooooit in Deventer zijn dan moet je echt een kijkje gaan nemen!

Skirts,dresses,cards,jewelry,home decorations,etc,etc.If you ever visit Deventer once you have to visit this shop!It's really fantastic!


Maar er zit ook een klein stempelwinkeltje met wel zo'n 2000 verschillende stempels!
waarvan sommige wel heel hilarisch...

But there's also a little shop full of stamps(about 2000!!)
with some hilarious stamps...


(het is niet toegestaan om < de 18 jaar op bovenstaande foto te klikken!)

(it's not allowed to click on the photo when you are <18 years old!)

In deze winkel trof ik natuurlijk ook heeeeel veel mooie stempels aan en een keur aan intkdozen in allerlei kleuren!

But in this shop I also bought some nice stamps...


Ik kocht bovenstaande stempels



en een flamingo en ananas stempel want die waren gewoon TE leuk!
Ook kocht ik neonrose stempelinkt perfect voor de flamingo stempel.

Helemaal hot de komende zomer want we kwamen werkelijk overal flamingo's en ananassen tegen...op schoenen,bikini's,sjaals,shirts,etc.

Flamingos and pineapples are really hot this summer!We saw them everywhere!On shoes,clothes,etc.


Een winkel voor de postcrossing liefhebbers!

There's even a shop for those who love postcrossing!


De prachtige wolwinkel "Dol op wol"(neeeh ik heb hier niets gekocht)
waar deze mega grote VW-Van gehaakt in de etalage stond!

In this beautiful yarnshop was a big VW-van in the window,but again a hilarious knitting book in this store!

En tja ik weet niet wat dat is met die Deventenaren maar ook hier weer een wel heel speciaal breiboek


wederom niet toegestaan <18 om op bovenstaande foto te klikken! ;-) ha,ha...

also not allowed to click on the photo at the age <18! ;-) ha,ha...




De Waag op de Brink waar het VVV-kantoor in gevestigd is





en heel veel leuke en sfeervolle tentjes om wat te drinken of een hapje te eten.
Dus ben je ooit in de buurt?!?!?Dan is Deventer THE place to be!

There are lots of nice places to have a drink or to eat something!So if you're ever nearby?!?!?
Deventer is THE place to be!
















17 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip.
    Deze stad staat nu op mijn uitjes-lijst genoteerd in mijn smartphone.
    Misschien een overnachting boeken en cadeau doen aan Donald :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verslag! Ik had al wat gezien via Instagram ;-)
    Jammer van het weer, maar fijn dat jullie het desondanks zo leuk hadden!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk zo'n dagje uit. Ziet er erg leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig zo'n dagje uit met een vriendin. Geen Holy Cow winkel gezien in Deventer? Daar verkopen ze Tante Betsy jurkjes hihihi. Jullie hebben het in ieder geval heerlijk naar jullie zin gehad daar in Deventer! Ik ben er nog nooit geweest, maar zoals ik hier al lees mis ik dus wel wat. Geniet nog heerlijk na! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast en zeker wel gezien Susan maar zou zo niet meer voor de geest kunnen halen welke winkel dat was...weet alleen dat ze daar in al die winkeltje heeeel veeeel van dat soort jurkjes overal hebben!

      Verwijderen
  5. Deventer is zo gaaf heb er gestudeerd dus ken er de leukste kroegjes en winkeltjes haha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deventer vind ik ook super leuk, is al weer veel te lang geleden dat ik er was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, dat is inderdaad een aanrader! En is de vossenkop niet stiekem in je tas gekropen??
    KEI bedankt voor je lieve, originele, verjaardagskaart! It made my day! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee helaas Sandra!Ik kan hem zelf ook naaldvilten...heb er alle materialen incl. houten schijf zelfs voor op mijn hobbyzolder liggen EN ik had al teveel uitgegeven aan stempels....ik wilde niet te hebberig zijn die dag,ha,ha...;-) Zondag met mijn zus naar de Feel Good market,zij is daar nog nooit geweest en ja dat kan toch eigenlijk niet vind ik!

      XoXo

      Verwijderen
  8. Dat ziet er allemaal top uit. Leuk dat je ons zo mee laat genieten. Wel jammer dat je het weer niet mee wilde werken. Dat had jouw weekend helemaal super gemaakt.
    De VVV van Deventer mag jou wel een bedankje sturen. Je maakt je lezers echt enthousiast om Deventer ook eens te bezoeken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er allemaal top uit. Leuk dat je ons zo mee laat genieten. Wel jammer dat je het weer niet mee wilde werken. Dat had jouw weekend helemaal super gemaakt.
    De VVV van Deventer mag jou wel een bedankje sturen. Je maakt je lezers echt enthousiast om Deventer ook eens te bezoeken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ja Deventer is leuk. Woon er zo dichtbij maar kom er nooit. Daar moet maar verandering in komen.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou er wat stad en winkeltje betreft heeeel graag dicht bij willen wonen Dinah...al zou dat minder goed voor mijn portemonnee zijn denk ik! ;-)

      XoXo

      Verwijderen
  11. Deventer is idd superleuk! Ook ik woon er vlakbij maar kom er bijna nooit. Zutphen is ook een aanrader mocht je in de buurt zijn, en dan vooral de 'aanloopstraatjes' naar het centrum toe.
    Ben iig gelijk volger van je blog geworden ;) wordt helemaal blij van zulke leuke blogjes :D
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wendy!Ik zal bij jou ook eens een kijkje gaan nemen!

      XoXo

      Verwijderen
  12. Leuke reportage, lijkt mij een aantrekkelijk stadje om te bezoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nooit geweten dat deventer zo leuk was!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!