maandag 6 april 2015

Paas/ Easter brunch en Mediterane Andijvie stamppotje...mmmm

Zaterdagavond hadden wij een feest van een van onze vrienden die 50 werd en op dat soort feesten is het gewoon het fijnste als je geld krijgt toch?!?!Met zoooveel feestgangers....dan kunnen ze gewoon lekker een heel groot kado voor zichzelf aanschaften wat ze anders niet zo snel zullen doen misschien of gewoon aan dat wat ze zelf willen.Dan is het ook altijd naar smaak en altijd goed!

Maar die envelopjes geven is altijd wat saai en nooit leuk om zo snel in de handen te drukken...dus i.p.v een kaart kocht ik dit spaarvarken bij de Action(dat ben je normaal voor een kaart kwijt,ha,ha)


Met een watervaste stift gaf ik het varken wimpers,schreef er de naam van de jarige op en zijn leeftijd,ik had nog n klein slingertje liggen en een gebreid mutsje wat ooit eens op een smoothie flesje zat,labeltje bestempelen en n randje washi tape en klaar.
Alles bij elkaar nog geen 5 minuten werk en zoooveel leuker als een enveloppe.

Tja en dan moest ik toen het feest om 02:00 eindigde nog even opblijven om om 04:00 dochterlief en vriendin van het stappen op te gaan halen,maar met n haakwerkje en twee vrije dagen er achteraan in het vooruitzicht was dat geen probleem!
Ik had het tenslotte ook zelf aangeboden ;-)


Ondanks dat ik om 04:30 in mijn bedje lag was ik om 11:00 bezig met de paasbrunch(ontbijt daar was het wat laat voor ha,ha)want ik wilde perse iets wat ik in de Allerhande had gezien uitproberen...


Nou en ik kan je zeggen dat het super simpel is...lekker smaakt en er erg leuk uitziet!
Dat ga ik wel eens vaker doen als alleen met Pasen!

Als je het ook eens wilt proberen vind je hier het recept



Afgelopen Zaterdag maakte ik bovenstaand stamppotje...omdat het weer er ook nog echt naar was en ook omdat ik eens wat anders wilde proberen als de dood ordinaire stamppotten zoals ze zo vaak op tafel komen.

Ik moet zeggen ook dit stamppotje was erg lekker en komt vast(bij minder weer dan he) vaker op tafel!

"Mediterane Andijvie stamppot"met feta,geroosterde parika's knoflook...de walnoten liet ik maar achterwege want daar is manlief en de kinderen geen liefhebber van om dat ik de stamppot aan te treffen.

Het recept van het stamppotje vind je hier

Dan is 2de paasdag vandaag een dagje hier in huis waarbij we allemaal lekker lui zijn en bezig zijn met dat waar we zin in hebben...beetje in de tuin rommelen,op de bank voor de tv liggen,beetje bloggen,haken,lezen....ook wel eens fijn zo tussen al die volgeboekte weekenden en drukke weken waarin de tijd vliegt.....

9 opmerkingen:

  1. Aan de foto's te oordelen,
    heb jij heel erg je best gedaan om er een super paasbrunch van te maken.
    Het ziet er overheerlijk en gezellig uit.
    die man en kids van jou boffen maar (zeg maar dat ik het gezegd heb!)

    Ja, en je hebt gelijk, alleen maar een omslag met geld is wat stom, he, dat varken is een perfecte oplossing.

    De stamppot ga ik zeker ooit uitproberen.

    fijne tweede paasdag nog,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In 1 woord : Super !!!
    Prachtige paasbrunch, super ideeën, ... Dat is gewoonweg genieten !!!

    Nog een fijne Paasmaandagavond, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee voor een geldcadeau. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk geldidee voor de jarige job!
    De lekkernijen zien er verrukkelijk uit, heb de recepten opgeslagen om ook te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm... dat broodje-met-eitje sprong er voor mij meteen uit.
    Dat lijkt me lekker..... Mmmjummm!
    Heerlijk hè, zo'n relaxt Paasweekend! Hadden wij ook. Smaakt naar meer! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm, die paasbrunch ziet er lekker uit en zal vast ook heerlijk gesmaakt hebben. Het cadeau idee met de spaarpot ga ik onthouden, dat geeft idd veel leuker. lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat maak je er toch altijd weer wat leuks van! Jij bent echt meester versierder :D. Geweldig toch ipv een saai flopje.
    En wow ziet er goed uit wat je maakte!

    Heb je by the way de gave Tante Betsy winactie al gezien? Ik weet even niet meer of je nu wat hebt met zulke jurkjes, maar wilde je er even op wijzen. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dat is veel leuker dan een envelop. lekker lijkt me dat verpakte eitje en stamppot is hier ook altijd een favoriet op tafel. Je beertjes van je vorige post zijn ook zo snoezig.

    Lieve. groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!