zondag 26 april 2015

T-Shirt before & after....



In een shirt van mijn dochter zat achter n gaatje.Het gaatje zat er al een tijd en ze droeg het shirt nog vaak onder een jasje maar ik stoorde me er ondanks toch mateloos aan telkens als het shirt op mijn strijkplank voorbij kwam.


There was a hole in the back of my daughters shirt,so I decided to do something on this and crocheted a round to sew over..


Totdat ik opeens een idee kreeg!
Hopla dat shirt uit haar kast gepakt en mijn bak met katoentjes ingedoken en laat ik nou toch nog n kleur katoen hebben die er prefect bij past!!!
Alsof dat bolletje er op heeft liggen wachten lijkt wel,ha,ha....


I found almost the same color cotton between all my yarn,it must have been waiting their for this project I guess :-)



Ik bedacht een rondje(en daarvan ook een half rondje)
Het rondje kwam op de achterzijde over het gaatje heen en dan aan de voorzijde n half rondje en een rondje(bij dit soort dingen vind ik altijd een oneven aantal het mooiste uitkomen,ha,ha...noem het maar een tik of zo! ;-)   )

Dat was meeeer dan genoeg

"Less is more"vaak.


Het viel niet mee om met dat dunnen onzichtbare nylongaren het haakwerk op de ooohh zo dunne stof te naaien totdat ik bedacht dat ik nog een borduurring had liggen.



Persoonlijk ben ik dik tevreden over het eindresultaat!
Vind het eerlijk gezegd nog mooier als voorheen(waar een gaatje in het achterpand al niet toe kan leiden),hopelijk vindt dochterlief dat ook als ze vanavond thuis komt :-)
Spannend!!!


I like the result and hope my daughter also will when she comes home this evening!;-)






13 opmerkingen:

  1. Gaaf. Heb je toch vrij snel een mooie gepompte top. En origineel ook nog. ,. Wat vond je dochter er van?

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vond het ook heel erg mooi en was er blij mee Dinah.

      Verwijderen
    2. Ze vond het ook heel erg mooi en was er blij mee Dinah.

      Verwijderen
  2. Wat leuk zeg, geweldig resultaat!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo kaan het t-shirt weer tijden mee. Leuk idee. De kleur past er mooi bij.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen gat meer te zien..mooi geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen gat meer te zien..mooi geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook heel veel kleding met gaatjes door de hond. Kan ik eens langskomen, haha. Zo leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Slim bedacht en nog supermooi op de koop toe !!! Toppie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. This idea is just great !!!!!
    happy week, xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi! Ook zonder gaatjes in een shirt is dit een fantastisch idee. Vooral dat je een half rondje hebt verwerkt maakt het heel natuurlijk.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superidee! En inderdaad nog mooier nu... de zoon hier heeft ook vaak gaten in zijn Tshirt...alleen vrees ik dat hij het niet zo super gaat vinden... zo een gehaakt rondje op zijn shirt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!