zaterdag 23 juni 2012

Genieten op de scooter



Wat is het leven toch mooi als we lekker weer hebben!Alles ziet er gelijk heel anders uit en de mensen zijn allemaal een stuk vrolijker....Ja en zo stapte ik afgelopen zondag op onze scooter terwijl manlief was werken,zoonlief achter de pc zat en dochterlief bij d'r vriendje was om een ritje naar mijn broer te gaan maken 2 gemeentes verderop.Een erg mooie tocht langs het kanaal, die zo zowat  zo goed als aan de deur  begint bij mij en bij hen eindigt.Heerlijk rustig,prachtige natuur om je heen,eenden,waterlelies en schitterend vogelgezang,dat was nog eens genieten!Maar zo dachten zij er ook over en waren op hun fiets op weg naar mijn gemeente(en weer terug)voor te oefenen voor hun vakantie waarin ze beiden helemaal op de fiets naar Barcelona gaan !!!Vorig jaar hebben ze dat ook gedaan naar Verona(Italie)...petje af!
Dus onze wegen kruisten elkaar nadat ik bij hen aan de gesloten deur stond en weer huisopwaarts ging.We spraken af bij de boer voor die ook een melkhuisje heeft waar je verse melk kan tappen.Heerlijk is die melk,daar krijg je nog zo'n lekkere witte 'melksnor'van van het vetgehalte wat er in zit.De hond van de boer moet je op de koop toe nemen,want die is er even dol op en slobbert met geweld een bekertje melk naar binnen,waarna hij dat vervolgens in zijn bek neemt en naar je toe komt om te schooien voor nog meer,ha,ha.....Na onze buiken te hebben gevuld met melk en gezellig wat bij geklets te hebben op t bankje ging ieder weer zijn eigen weg.Ideaal zo'n scooter!

Helaas zijn de voorspellingen voor morgen niet zo geweldig en wordt er de hele dag regen voorspeld!
Toch hoop ik dat we deze zomer nog leuke tochtjes mogen maken voordat hij in de herfst/winter  'op stal'zal gaan!;-)

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een scooter. Een project ervan maken met een leuk gehaakt item te versieren en samen touren ??

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!