zaterdag 4 augustus 2012

Made in Holland

Voor een tante en nicht in Australie wilde ik heel graag iets maken om mee bij mijn volgende brief te versturen...maar wat?!?!?Het moet n.l wel als brievenbuspost verzonden kunnen worden,wil het niet tegek worden.Het gaat tenslotte maar om een aardigheidje.Het moest wel iets puur Hollands zijn,ook omdat ik weet dat ze daar beiden heel erg van houden.

Mijn tante omdat ze ook een  Nederlandse is en mijn nicht(oudste van 6 kinderen)is ook in Nederland geboren en was 3 toen ze emigreerden...dus ons landje heeft voor haar ook een speciale betekenis en zij is ook dol op Hollandse souvenirs.


Terwijl ik mijn blogger dashboard doornam kwam ik op Annemarie's haakblog omdat ze deze vernieuwd had en zo rolde ik haar Etsy shop binnen waar ik tegen dit molentje aanliep!
Nou alsof het zo had moeten zijn!!!
Want toen ik afgelopen donderdag met dochterlief in Breda was shoppen liep ik tegen een hele kleine zeep/sier ketting op met daaraan een rood zeephartje en zo'n delftsblauw kussent boerenpaartje
 en had dat bijna gekocht,maar ja...'t kon stuk en was natuurlijk wel weer wat zwaar!

Dus gelijk dit patroontje besteld en ik besloot om er een sleutelhanger van te maken voor hen beiden


En of dit toeval nog niet genoeg was kwam ik bij de Action vandaag ook nog hele gave Hollandse kaarten tegen(heel mooi in een bak gesorteerd met prachtige enveloppen)en een Oud Hollands spreukenboekje(leuk voor erbij voor mijn tante),terwijl ik eigenlijk naar de fourniture winkel ernaast ging voor de lintjes!

 Nou je begrijpt natuurlijk wel dat mijn dag niet meer stuk kon!
Daar ga ik eens een mooi Hollands envelopje van maken voor beiden dames...
Maar eerst nog 2 setjes pannelappen haken voor ze en een brief schrijven,dus ik kan nog even vooruit...


8 opmerkingen:

  1. Geweldig!!! Wat is 'ie ontzettend leuk geworden zeg! En wat lief dat je mijn blog noemt. Superleuk!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beiden molentjes haken was eerder gebeurd dan alles in elkaar zetten,ha,ha...;-)Maar ze zijn ontzettend leuk,heb je mooi bedacht dat patroontje!!!!!

      Verwijderen
  2. Wat leuk gemaakt, en heerlijk om zo een oer Hollands pakketje bij elkaar te verzamelen.
    Dat gaan ze vast heel leuk vinden
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal leuke Hollandse dingen... de Xenos heeft ook wat Hollands spul liggen. Tenminste, tot voorkort wel.
    Ik hoor iedereen altijd over de Action..ben er nog nooit geweest. Geloof dat het de hoogste tijd is om ook eens te gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel simpel maar zoooooo leuk!!!
    Inderdaad een echt Hollands pakketje, daar zullen ze blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Angeline,

    Dit molentje is echt super als sleutelhanger ! Heb je al reactie van je "down-under" familie gehad ? Ze zullen er vast enorm blij mee zijn geweest.
    Van mij krijg je de Liebster Award ♥

    Groetjes, José

    www.jose-crochet.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hi, kan ik dit patroon ergens vinden op jou site?
    Ik wil hem graag maken voor mijn zus in australie (sydney)
    hij is super leuk ☺
    grtjs jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aangezien dit een koop patroontje is kan en mag ik het niet plaatsen op mijn site,je vind in dit bericht el een link naar waar je het kan krijgen.

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!